søndag 3. februar 2008

Kakebakedag ^^



Onsdag 30.01.08



siden dette er mitt første blogginnlegg kan jeg jo begynne å skrive om min og søster dag sin mislykkede kakebaking xD




Jo, det hele begynte med at jeg og søster dag hadde bestemt oss for å bake kake. Midt i uka sunne som vi er... Søster dag kommer til meg med toget, og bakingen kan starte. Alt går kjempefint helt til vi skal ha oppi sukkeret. Vi skal ha 8 dl, og har...1.Smarte som vi er finner vi flere alternativer i skapet som kanskje kunne brukes. Perlesukker, melis og sukkerbiter.



Etter å ha knust sukkerbiter, hatt oppi litt perliesukker og litt melis tenkte vi at dette var jo en fin blanding, og helte det oppi uten å måle. Dumt? Kankje litt. Jaja vi fikk oss ihvertfall en god latter, og en god latter forlenger livet ;)




"hmm søster dag? Du er sikker på at vi ikke hadde oppi for mye mel?".. Jeg måtte jo spørre, det som skulle sett ut som en flytende brownies deig, ser mest ut som en bolledeig, med sjokolade i. Så må vi le litt igjen.



Jaja litt vann gjør vel ikke så mye, det får ihvertfall deigen til å se mer ut som en brownies deig enn en bolledeig. Selv om den fortsatt kanskje ikke ser helt normal ut.




Vi skrur på ovnen og putter deigen i langpanna.




"Jaja vi får heldigvis tid til å rydde, mor kommer ikke hjem før om en halvtime". Ikke før har jeg sagt det, hører vi at moren min kommer i døra. Haha, vi forter oss å rydde det meste før hun kommer inn på kjøkkenet.




Mens kaka steker kan jo vi sette oss å se på lama film imens^^. Midt i filmen må vi hente kaka, "hm den smaker..." Vi klarer ikke å bestemme oss for om det er for mye eller for lite sukker. Vi er ihvertfall enige om at den ikke smaker brownies. Men vi blir enige om at det har vært en morsom dag uansett^^.







































































3 kommentarer:

Anonym sa...

Jej:D kake som smaker... eh... sukker? :P haha:D vi må så åpne kakebakesjappe en dag idun;

velg melleom:

Kake laget med perlesukker, melis og sukkerbiter

eller:

brownies med vaniljeesens istedenfor vaniljesukker


Haha:D

sennaho sa...

Det var jo den kaka som jeg hadde så lyst til å smake på også dette her jo x) også sparte dere ingenting til meg....*furte*...da må vi nesten prøve å bake en kake når jeg kommer opp til dere en dag da...kanskje jeg skal kjøpe med meg litt sukker også? XP

idunn sa...

Mmm. Kakee. Få?