onsdag 30. mars 2011

Toghelvete...

"Grunnet signalfeil ved Oslo sentralstasjon er desverre alle tog innstilt, vennligst benytt alternativ transport ved spor 19." Dette var det første jeg hørte da jeg kom til Oslo S, etter skolen i dag, på vei hjem. Greit nok tenkte jeg, jeg hadde da ganske god tid til jeg måtte være i Ski. Trodde jeg da. Da jeg kom til spor 19 skjønte jeg fort at dette kunne ta sin tid, for der var det en del folk for å si det mildt. Perrongen var bare stappfull, og mange busser var det heller ikke. Det var også uklare beskjeder om hvilke busser som gikk hvor. Totalt kaos rett og slett. Likevel var det da en nsb-mann som prøvde å lage orden i alt oppstyret og få folk ut av veien. Hans forslag om å komme til orden og lage en kø-ordning ble møtt av latter og spredt applaus, rett og slett fordi dette åpenbart var totalt umulig i det kaoset som allerede var oppstått.
Etter en og en halv time kom vi endelig på en buss som gikk i nærheten av dit vi skulle, og kom oss videre hjem derfra akkurat i tide til å dra videre på sy-kurs. Etter min mening har dette toghelvete vist hvor effektivt tog er, og hvor problematisk det er når togsystemet ikke fungerer. Likevel syns jeg dette har skjedd såpass mange ganger med nsb at de kanskje burde ha kommet opp med en litt bedre løsning i tilfeller som dette.

5 kommentarer:

Rebekka sa...

Er det noe jeg ikke gleder me gtil til jeg kommer hjem, så er det ensb-trøbbel><

Idun (Søster natt) sa...

nei, det skjønner jeg godt.. men der oppe har dere ikke tog en gang da... og tog er fint ^^

Rebekka sa...

Jaaa=D jeg liker tog, bare ikke nsb xp iiih^^

kari k sa...

Nsb har for kort tid siden ansatt en punktlighetssjef, men det er ikke sikkert hun er på rett spor ennå.

Idun (Søster natt) sa...

*pling* ordspill