torsdag 12. juni 2008

Sånn bare for å skryte...

På tirsdag fikk vi utdelt eksamensoppgaver til muntlig eksamen. Jeg bet negler og krysset fingrene for å ikke komme opp i engelsk.

De som satt igjen i basen etter det første oppropet kom enten opp i krl eller engelsk, og denne gangen hadde jeg flaks og kom opp i krl.

Jeg var litt usikker på det med flaksen da vi fikk vite oppgaven: Mennesket og det hellige med mest vekt på gudssyn i forskjellige religioner, vi skulle også ha med ritualer i jødedommen og islam og menneskesyn.
Min første tanke var at dette var for det første en alt for stor oppgave for to personer, og heller ikke noe jeg kunne spesielt mye om. Det virket ganske håpløst.

Vi fant stoff, leste og skrev. Og jeg følte endelig at jeg hadde kontroll på stoffet på onsdag kveld, da søster dag kom for å bake kake og hjelpe meg med fremføring.

Å føle at man har kontroll er en ting. På torsdag kom allikevel eksamensnervene, pluttselig virket presentasjonen for kort, for kjedelig og alt annet som kunne være galt. Uansett måtte den fremføres.

Og vi fikk beskjed om at det ikke var tvil om at vi skulle ha en 6er :D *stolt*

1 kommentar:

idunn sa...

Åh, heldiggris.
For oss virker det helt motsatt, vi har alt for mye fakta så foredraget blir alt for langt + at vi har ikke noe struktur på det i det hele tatt. Også er det jo engelsk.

Menmen, kryss fingrene for oss da? (a)